Friday, December 28, 2012

vacation part 1- HONG KONG DISNEYLAND

ASSALAMUALAIKUM.. hi!

aku baru je balik malaysia beberapa hari yang lepas. aku nak share la sikit gambar-2 sepanjang aku kat sana.. act, aku pergi 3 tempat.. HONG KONG, SHENZEN AND GUANGZHOU.. cuaca kat sana ok la.. sejuk jugak la.. tapi paling sejuk dekat guangzhou sebab temperature lebih kurang 7- 5 drjah celcius.. 

siap menggelupas habis kulit muka aku sebab sejuk sangat.. tapi best jugak kan.. sekali sekala rasa sejuk macam tu.. hari ni aku post gambar masa aku dekat hong kong disneyland dulu ok.. nanti2 insyaallah aku update lagi untuk tempat yang lain pulak..

firstly, kena la tukar duit china and hong kong dulu kan.. 


di KLIA.. 

yay! dapat ticket flight dah and of course aku setia dengan malaysia airlines.. :)

berpicca dalam flight dulu.. gambar tak clear..:)

sampai dihotel pertama ( PANDA HOTEL )di hong kong selepas 4 jam dlm flight.. 

esok pagi tu kitorang bersiap-siap nak ke DISNEYLAND.. yay!!


XMAS EVE.. HO HO HO.. :)

sebelum tu breakfast dulu dekat hotel.. act, dim sum and sosej tak halal.. tapi tak tau kan.. nak buat macam mana.. tu lain punya cerita la.. 

berpicca dulu..

ha!! dah nampak dah tu mickey and minnie.. 

ha!! nampak tak keseronokkan muka aku bila dah sampai.. hehe

aku, alif, along, mak and abah.. :)

yay! dah masuk disneyland.. 

aku lagi.. haha.. 

hey there!! welcome to my castle.. haha

ha!! nampak tak betapa besar nya castle aku.. haha..

:)

gambar dekat castle lagi.. :) nak masuk dah ni.. huhu

dekat dalam ni, tak silap aku ade 4 @ 5 taman yang asing-2.. tapi aku tak ingat nama la yang satu tu.. aku cuma ingat 4 je kot.. hehe.. 

ni laa game first aku main.. haha.. masuk je ni roller coaster ni memang confirm pening kepala.. aku tak ingat taman ni nama apa.. tapi game kat sini sume best-2.. :) act, banyak lagi game aku main kat taman ni cume tak ingat nak ambek gambar je.. huhu..

lepas habis main kat taman tadi tu, ade pulak buat pertunjukan pasal cartoon-2 ni la.. tapi yang tak boleh blahh nye, sume cartoon cakap cina.. haha

pastu, kitorang gerak pi jalan-2 kat fantasyland.. act, kat sini takde game sedap-2 pon.. sbb game kat sini sesuai utk budak-2 je.. 

pastu, jalan-2 lagi dekat adventureland.. kat sini best jugak la sebab macam style perkampungan asli-2 sket.. macam dekat hutan tarzan pon ye gak.. natural gitu..:)

act, rumah tu boleh naik.. tapi kena naik rakit la.. tapi aku tak naik la sebab malas nak beratur panjang.. hehe.. aku cuma naik bot je.. lagi best..

best!!! relax je naik bot ni.. :)

game dekat grizzly gulch ni paling best sekali bagi aku.. roller coaster kat sini paling best!!!.. 

best gila!!!! rugi siapa tak naik!!.. arghhh!!

lepas puas sakitkan tekak sebab menjerit punya pasal, pastu, pi jalan-2 dekat toy storyland pulak.. kat sini game pon best-2 jugak.. :)

nak jugak ade gambar aku kan.. hehe..

game ni nampak je macam perghhh tapi padahal takde la macam best gila-2.. game ni sesuai utk budak-2 je sbnrnye.. hehe

tapi takpe la.. atleast aku try jugak naik game budak-2 ni.. hehe

yay!!! aku berjaya naik game ni.. haha.. nampak tak aku tu?? haha.. hilang semua organ dalaman aku naik benda ni.. 

lepas habis semua game aku try, ni time untuk shopping la pulak kan.. hehe.. 

ha!! sampai ke malam aku duduk kat disneyland tu.. hehe.. datang sini kena la duk smpai malam sbb kalau tak buat rugi je bayar ticket mahal-2.. :)

time aku pergi ni, time yang orang kat disneyland tu raikan malam xmas.. so, maknenya ada la bunga api and perarakan tu.. :)

aku lagi.. :)

mickey.. :) 

souvenir shop.. :) 

ni la hasil 'tangkapan' aku dekat sana.. haha.. banyak ke? hahaha.. takde la kan..

hurm.. dah kena balik.. haa!! nampak tak aku dah bertukar kasut.. haha.. kaki aku super duper punyer sakit sampai terpaksa beli selipar yang senang macam tu je.. muka pon dah kepenatan dah tu.. :)

otw balik, ade pertunjukan air pulak.. dah alang-2 lalu kat situ, tengok je la kan.. :)

ha!! dah habis pon sehari aku di disneyland.. :) act, banyak lagi yang aku tak citer.. 

tempat makan- dekat sana ade tempat makan yang halal.. cuma kena pandai pilih.. tapi kebanyakkan makanan dalam disneyland tu halal la.. :)

tempat solat- act, dekat sana takde pon tempat sembahyang.. tapi dia ada sediakan macam bilik kosong dekat city hall.. dekat situ, kita cakap la dekat orang yang jaga bilik tu yang kita nak solat, dia bagi je.. takde hal pon.. 

hurm.. tu jela setakat ni aku nak citer.. tunggu aku update part yang seterusnya pulak k.. 

bubye.. salam.. :) 
jumpa lagi.. 

No comments: